7 saveta za DUGOTRAJNO ZDRAVE ZUBE

Svima nam je od malena dobro poznato koliko šećer i slatka hrana imaju uticaja na nastanak karijesa na zubima. Međutim, postoji još par namirnica koje loše utiču na zdravlje naših zuba, kao i navike koje mogu da uklone njihov loš uticaj. Stoga Vam dajemo par saveta kako da održavate Vaše zube čistim i zdravim.

Savet 1MENJAJTE REDOVNO ČETKICU ZA ZUBE

Vodite računa da promenite Vašu četkicu ili glavu električne četkice najmanje dva puta godišnje. Nakon određenog vremena vlakna glave četkice gube svoj prvobitni položaj čime im se značajno umanjuje efikasnost u funkciji čišćenja. Takođe, sama čistoća četkice nakon 3,4 meseca upotrebe je skoro u potpunosti kolonizovana bakterijama.
Ne treba ni zanemariti korišćenje konca za zube (tooth floss). Konac za zube uklanja naslage između zuba koje nije bilo moguće ukloniti samo četkicom. Probajte da koristite konac nakon pranja četkicom, time ćete značajno unaprediti zdravlje vaših zuba i desni, a primetićete i da Vam osmeh postaje sjajniji.

Savet 2 – ‘’ČETKICA ZA ZUBE IZ PRIRODE’’

Čvrsta, sveža i hrskava hrana je poznata da pomaže čišćenju zuba prilikom jela. Jabuke se smatraju ,,prirodnom četkicom’’ i odličan su način za čišćenje zuba kad nismo kod kuće ili smo na putu. Takođe, sveža šargarepa i celer pomažu u čiščenju zuba prilikom jela zahvaljujući njihovoj teksturi.
Ukoliko nemate četkicu pri ruci na kraju dana, pokušajte da Vaš poslednji obrok budu šargarepe ili jabuke, čime ćete doprineti u održavanju zdravlja Vaših zuba.

Savet 3 – NE ZABORAVITE NA VAŠEG ZUBARA!

Lako se mogu zaboraviti a neverovatno su bitne, redovne stomatološke kontrole su esencijalne za očuvanje zdravlja vaših zuba. Preporučuje se da na svakih 5,6 meseci posetite svog stomatologa za kontrolu. Prilikom pregleda proverava se stanje zubnog tkiva, pripojnog tkiva, desni, jezika, nepca i okolne sluzokože.

Savet 4 – DOPUNITE SE KALCIJUMOM

Sir ima svojstvo održavanja zuba belim i zdravim. Unos sira potpomaže neutralizaciji kisele sredine u ustima, kao i remineralizaciji gleđi. Manje oštećenja na našu gleđ znači manje gubljenja beline na našim zubima.
Sir takođe sadrži kalcijum koji služi za izgradnju i jačanje kostiju i zuba. Za manje masnoće u obroku, alternative su jogurt i mleko koji deluju na isti način, sadržeći kalcijum i fosfor čime pospešuju remineralizaciju zubne gleđi.

Savet 5 – NE POTAMNJUJTE VAŠE ZUBE

Tamno obojena i veoma pigmentisana hrana je poznata da dovodi do diskoloracije, odnosno gubljenja prirodne beline zubne gleđi. Savetuje se izbegavati takvu hranu i pića koliko je to moguće. U takvu hranu i pića spadaju namirnice poput kafe, crnog vina, cvekle, španata itd.
Ukoliko želite da umanjite dejstvo, na primer crnog vina, popijte čašu vode nakon vina da prebojavanje svedete na minimum.

Savet 6 – VODITE RAČUNA O VAŠEM UNOSU ŠEĆERA

Kao što svi dobro znamo, gazirana pića i naši omiljeni slatkiši su jedni od glavnih uzroka nastanka karijesa i erozije zuba. Najbitnije što možemo da uradimo kako bismoznačajno umanjili štetu je da ograničimo naš unos šećera koliko god možemo. Takođe, korišćenje slamke prilikom konzumiranja gaziranih pića pomaže u limitiranju kontakta između naših zuba i šećeraste tečnosti. Ovde spadaju  i energetska pića!

Savet 7 – SMANJITE LEPLJIVOST

Lepljiva hrana izaziva najveće stvaranje naslaga na zubima koje je teško skinuti. Zdrava užina kao što je suvo voće zahtevaju više snažnih zagrižaja, stvarajući sve više naslaga od njih, dovodeći do stvaranja sredine pogodne za nastanak kamenca.
Obavezno promućkajte usta vodom nakon takve užine i vodite dodatno računa prilikom korišćenja konca uveče, da bi ste uklonili sve delove hrane koji su se smestili između Vaših zuba.

Ukoliko imate bilo kakvih pitanja ostavite nam komentar ispod.
Za Vašu sledeću BESPLATNU kontrolu javite nam se na (+381)(021) 4754-085 da Vam zakažemo termin
.

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert.